Doel voor Watergraafsmeer

Herinrichting verkeersstromen


18
Als je zelf informatie hebt die voor anderen nuttig is, laat het dan hieronder weten. Hoe meer informatie we samen delen, hoe beter we onze afwegingen kunnen maken. Ook als je een vraag hebt, stel 'm gerust hier.

15 personen geven samen 18 hartjes

Anoniem     2

Door de ligging en verbinding tussen diemen/watergraafsmeer en amsterdam oost/ijburg wordt de carolina MacGillavrylaan vaak als sluiproute gebruikt tussen de afslagen op de a10. Hierdoor stanik soms in mijn eigen straat in een file van 20 min wat erg frustrerend is als je maar 300m van je huis/garage verwijderd bent.
Anoniem     1

Minder auto's en taxi's maar ruimte behouden voor bus en eventueel tram (snap niet waarom dat 'om meerdere redenen onwenselijk' zou zijn zoals in manifest staat).
profile picture
Henk Jan ten Zijthoff      2

De busbaan kan verdwijnen en dan kan er, in combinatie met minder asfalt, rust in het verkeer komen.
profile picture
Boris Sharov      1
Anoniem     1
profile picture
Michel Beckman      1

Het is soms een racebaan. Busbaan voor de bus, autoweg voor andere gebruikers. En de afslag naar Station SciencePark beter afstemmen qua verkeerslichten. eerst de fietsers en dan de auto's of andersom. Nu gaat Ales tegelijk rijden en ik heb veel bijna aanrijdingen zien gebeuren.
profile picture
Stan de Lange      1
profile picture
Norbert Stolwijk      1

Dit gebeurt sowieso als de busbanen verdwijnen. Let op: graag bij de ondergrondse containers een extra baan (uitwijk baan)zodat we met de auto om de vrachtwagen die de containers leegt kunnen rijden. Nu gebruiken we de busbaan. Het legen duurt redelijk lang. Dit geldt misschien ook bij de nieuwe bushalte bij kruispunt met de Kruislaan. Hier staan vaak ook vrachtwagens voor de Spar die de weg blokkeren. Nu kunnen we via de busbaan uitwijken.
profile picture
Rene van der Zee      1
Anoniem     1

te veel rijrichtingen voor fiets en auto en te vaak kruisingen, met als gevolg: iedereen doet maar wat...
profile picture
Maximiliaan Braakman      2

Anticiperen, onthaasten van verkeersstromen ter ontspanning. Weg van de haast van anywhere to nowhere, je pensioen komt toch niet sneller dichterbij..
profile picture
Lysanne van Beek      1
profile picture
Emmy van Ingen      1
profile picture
Arjen IJpelaar      1

Het slaat nergens op. Veel te veel asfalt en beton en elke op en afrit lijkt er aan vast gebreid te zijn. Een nieuw pand met een prachtige trap als entree komt uit op de straat. Kruisingen zijn levensgevaarlijk door het aantal banen met name voor voetgangers en fietsers. Dat geldt voor alle drie de kruisingen. We zien veel blikschade. Met name de kruising in de bocht is horror met de glijbaan vanaf de science park brug en te hard rijdende fietsers op de dijk. Slechte verlichting. Fietspaden onlogisch aangelegd.
Anoniem     1

De busbaan mag weg. De straat zou zo moeten ingericht dat je gedwongen wordt langzamer te rijden. De kruisingen (naar de ingangen van de aanliggende gebouwen en terreinen) worden op die manier veel veiliger.
Deel ook jouw hartjes uit

Voor dit doel heeft zich nog geen ambassadeur aangemeld. Een ambassadeur is iemand die veel kennis heeft van het onderwerp en vragen kan beantwoorden.

Wil jij ambassadeur zijn van dit doel?
Meld je dan aan via een berichtje.